Pole dance a modřiny

Modřiny z pole dance jsou jako mraky v duze. Je jich hodně a mívají roztodivné tvary a barvy. Zrovna nedávno otevírám před lekcí dveře do sálu a koukám na kurzistku Kláru, která má na stehně modrozelenofialový flek velikosti dlaně a v něm jakési čáry. No, očividně se musela zranit o hrábě, ale prý je to stoprocentně z pole sportu. Asi nekecá… že by ta potvora superman…?

Život je nefér a nefér je taky to, že někdo se na tyč jen podívá a už vypadá jak dalmatin, a někomu zas naskočí nějaké to jelítko až po život ohrožujících psích kusech.

Nicméně my, zapálené poledancerky, jsme na své tyčopolibky hrdé! Nosíme je jako tetování, a pokud si okolí ještě nezvyklo, na různá doporučení ohledně domácího násilí reagujeme smíchem a ujištěním, že nás skutečně nikdo nebije a ani by to nezkusil, protože od té doby, co jsme začaly s pole dance, nám tak narostly ramena, že přirozeně budíme respekt.

Na prd je samozřejmě extrémní a nadměrná tvorba bolestivých modřin, v opravdu extrémních případech doporučuji návštěvu lékaře. Jinak ale tyč a sem tam nějaká ta modřina prostě k době patří, o tom žádná, tyč není z marshmallow, že jo. Nejtěžší jsou samozřejmě začátky, to vás bolí celý člověk a vypadáte jak taťka Šmoula, než se vám kůže „zhroší“ a zvykne si. Ale fakt si zvykne, slibuju! Já jsem toho živoucím důkazem – vždyť jsem na tyči denně a moje barva je vesměs tělová.  Proces zhrošení kůže je individuálně dlouhý, každý jsme přece jiný… ale pravda je ta, že dokud budou nové triky (což budou pořád a neustále), tak budou i nové modřiny.

A co tedy s takovým nadělením? No, rozhodně nečekejte radu typu „tady tím si to natřete a do večera moncl zmizí“, takhle to nefunguje. Modřina vznikne tak, že nárazem či tlakem se naruší drobné cévy pod kůží a vylije se z nich krev. Nejprve je modřina tmavě červeno-modro-fialová, to díky prosvítání krve přes kůži. Časem se červené krvinky rozpadají a modřina postupně bledne – přes zelenavou, světle hnědou, žlutou barvu.

Já sama jsem typ, který jde k doktorovi a do lékárny až v tom nejposlednějším případě, proto v tomto článku ode mě čekejte jen babské rady, které mám na sobě ozkoušené. Ale viz výše – každý jsme jiný, a co pomůže mně, vám nemusí, tak ne, že mě budete moc pomlouvat!

CHLAZENÍ

Modřinu první dva dny občas zchlaďte. Ovšem zde platí heslo „všeho s mírou“, takže to nepřehánějte, ať si danou oblast nepodchladíte! Stačí přiložit něco studeného (ne ledového, a nejlépe přes nějaký textil) a nechat jen pár minut. Naopak cca od třetího dne už je potřeba střídat chlazení i s nahříváním. Pokud je to v teplých měsících, pomůže sluníčko.

OCET

Ocet máte určitě doma všichni. Nařeďte si jeden díl octa na dva díly vody a používejte jako obklad na vatovém tampónku třeba večer před spaním. Pokud vám ocet smrdí, použijte Alpu, nebo slivovičku od strýca, a pokud neodoláte a dáte si maličkatý šlaftruňk, usnete blaženě jako batole. Opět nezapomínáme na radu „všeho s mírou“. (A na mysli mám míru s malým… m… označující malé množství. :-D )

BYLINKY

Arnika, měsíček, aloe. Určitě je ještě daleko více bylinek, které by se daly v boji proti modřinám využít, ale tyhle já velmi dobře znám. Pořiďte si mast, určitě vás to nezruinuje, už je na vás, jestli bude bio nebo nebio, anebo pokud jste pěstitelé a kutilové, si ji vyrobte doma sami, jako já. A pokud máte doma aloe, ufikněte list a potřete si modřinu gelem přímo z listu.

PREVENCE

Abyste měli polibků od tyče i při intenzivním tréninku co nejmíň, je potřeba se zaměřit především na prevenci. Pohyb vám nechybí, pokud děláte pole dance, takže to je v suchu. Nebudu se rozepisovat o tom, jak obrovský vliv má na zdraví výživa, že, takže se (alespoň občas) vyhýbejte tučným jídlům a dejte si ovoce a zeleninu, ve kterých je spoustu vitamínů. Jo? A taky se nevyhýbejte česneku. Já říkám pořád, že je zdravej. A ještě jako bonus po vás nepůjdou upíři. A co se týče koupele/sprchy – já sama zbožňuju sprchu dlouhou a horkou, ale už několik let udržuju zvyk, který nikdy nevynechám – a to ten, že na závěr prudce zatočím baterií opačně až nadoraz, a končetiny si osprchuju v ledové vodě. Zpočátku jsem syčela, teď už mi to ale nedělá problém. Vy to dáte taky!

Tak modřinám zdar (ale s mírou) a uvidíme se u stropu!


Klára Č.
24.05.16 07:10

To jsem já na tom obrázku
Klára Č.
24.05.16 07:12

Jinak arnika je vynikajicí na modřinky a výborný je také bylinkový čaj s přesličkou :)
.
 


Míšin blog

Blog o Tanceláři, pole dance, pohybu, tanci, o mně, a taky o vás a o všem a o všech okolo.

Poslední články

20.09.17
Kdybych měla tento den vyjádřit jedním slovem, bude to slovo… počkejte… to nejde, ani miliarda slov by neobsáhla tento úžasný den plný únavy, nadějí, potu (dokonce i krve), emocí, radosti, přátelství, sdílení, podpory, napětí, úlevy a neskutečných výkonů.
Celý článek...
20.06.17
Mistrovství Pole Sport ČR 2017 očima doprovodného týmu v podání Jindřišky.
Celý článek...
26.01.17
Pole sport/pole dance na vás útočí ze všech stran. Tisíce různých ohromujících krkolomných fotografií a videí pole dancerek a pole dancerů na vás vybafují ze všech zákoutí médií, až skoro nejde je nemít vypálené na sítnici. A prostě jste dospěli k rozhodnutí, že to chcete taky zkusit...
Celý článek...
16.11.16
S TaPárty je to jako s Vánoci… člověk se na ně těší jak malej Jarda, připravuje se, nervuje se, aby bylo všechno tip ťop, a ono to všechno jen tak profrčí kolem vás a najednou je po všem. Dojmů a vzpomínek ovšem zůstalo mnoho, tak se pojďme společně ohlédnout.
Celý článek...